Minggu, 30 Oktober 2016

MENGENAL KODE ERROR DI YAMAHA R25


Assalamu'alaikum sobat Chabex

Kali ini admin akan membahas tentang salah satu fitur canggih yang dibenamkan pada teknologi Yamaha R25. Apa itu? Yaitu Error Code Module, fitur ini berfungsi untuk memberitahu rider jikalau terdapat malfungsi pada kelistrikan ataupun bagian mesin Yamaha R25. Bagaimana cara mengetahuinya? Tenang saja sobat, apapun kerusakan yang ada pada Yamaha R25, ECU akan memberikan kode di dashboard jenis kerusakan apa yang terjadi. Berikut ini kami tampilkan daftar kode error di Yamaha R25

 


CONTOH KODE ERROR PADA YAMAHA R25

 

11 - Error cylinder position sensor;

12 - crankshaft position sensor error;

13 - Error in the inlet pressure sensor (the sensor is within the desired range) - self-diagnosed string D: 03;

14 - Error in the inlet pressure sensor (sensor disconnected or faulty) - self-diagnosed string D: 03;

15 - error position sensor throttle - self diagnosed line D: 01 + D: 13;

19 - error on the incoming signal from the ECU (short circuit or disconnected sensor side footboard) - - self diagnosed line D: 20;

20 - the error of sensor readings of atmospheric and absolute pressure in the inlet, not permissible values - self-diagnosed string D: 03, D: 02;

21 - Error reading sensor coolant temperature - self diagnosed string D: 06;

22 - Error in the inlet temperature sensor, - self-diagnosed string D: 05;

23 - error sensor readings of atmospheric pressure - self-diagnosed string D: 02;

24 - error of the oxygen sensor (O2 sensor, lambda probe);

30 - Error drop sensor (triggered or faulty sensor), - self-diagnosed string D: 08;

33 - faulty ignition coil cylinder 1 - self-diagnosed string D: 30;

34 - faulty ignition coil cylinder 2 - self-diagnosed string D: 31;

39 - Primary circuit fault injector - self diagnosed string D: 36,37,38,39;

40 - fault circuit secondary injector - self diagnosed string D: 40,41,42,43;

41 - fault or short circuit in the wiring of the sensor falls, self-diagnosed string D: 08;

42 - no signal or a faulty speed sensor - self diagnosed string D: 07 (speed sensor), D: 21 (Sensor CAT (neutral));

43 - error voltage at the fuel pump circuit, - self-diagnosed string D: 50;

44 - error values / data system diagnostics / ignition - self diagnosed string D: 60

- 00 indicates normal readings EEP-ROM;

- 01 represents a violation of the cylinder charge mode 01

- 02 represents a violation of the cylinder charge mode 02

46 - Error pokazateey voltage on the ignition module.

50 - Error memory module plugs;

59 - disconnection or short circuit in the throttle position sensor - self diagnosed string D: 14,15;

60 - System Error YCC-T;

66 - failure trailer steering damper - diagnosed line self D: 47;

70 - Error organizations idling (as a symptom: the engine begins to stall at idle after 20 minutes of work);

Er-1 - no incoming signal from the ignition module;

Er-2 - no outgoing signal from the ignition module;

Er-3 - it is impossible to consider the testimony from the ignition module;

Er-4 - communication error with the dashboard; 

Nah, bagaimana bermanfaat bukan?

Last but not least sobat Chabex, kami ingin memberi sedikit informasi tentang kode error yang paling sering muncul yaitu kode error 46 (bukan Valentino Rossi ya sobat yang error :)), hal itu umum nya terjadi masalah pada kiprok atau bisa juga karena socket yang terbakar atau aki yang sudah layak untuk diganti. Untuk sobat chabex yang terbiasa berpergian jarak jauh, alangkah disarankan untuk selalu membawa socket kiprok cadangan. Dan jika usia aki sudah di rentang antara satu hingga dua tahun, siap-siap untuk membeli aki baru.

Terima kasih sobat Chabex sudah berkunjung.

Assalamu'alaikum.